Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014

Μικρά και μεγάλα προβλήματα της Ξάνθης-Τι έχει να αντιμετωπίσει ο νέος Δήμαρχος.






Στην προεκλογική αντιπαράθεση των υποψήφιων δημοτικών αρχόντων (που δεν άρχισε ακόμη-μόνο σε παραπολιτικές στήλες υπάρχουν αναφορές, αλλά μόνο σε επίπεδο κουτσομπολιού), δεν ακούσθηκαν ακόμη τίποτα επί της ουσίας. Οι ίδιοι ακόμη δεν έχουν μιλήσει. Παρουσίες έχουν γίνει, ονόματα έχουν ακουστεί, αλλά προτάσεις δεν διαβάσαμε ακόμη. Ισως χρειάζεται να βοηθήσουμε και μεις οι απλοί πολίτες. Να μην τα περιμένουμε όλα έτοιμα για να κάνουμε κριτική. Ας δούμε λίγο, ο καθένας/μία από την πλευρά του/της, τι θέλει να γίνει σ αυτήν την πόλη, τι πρέπει να προηγηθεί, τι να ακολουθήσει.

Ο Δήμος Ξάνθης είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης της περιοχής μας. Περίπου 600 εργαζόμενοι όλων των κλάδων και κατηγοριών, παράγουν (ικανοποιητικά ή όχι) όλο αυτό το έργο που σχετίζεται με τις άμεσες ανάγκες του δημότη, αλλά και με γενικότερα ζητήματα που με έμμεσο τρόπο θα αγγίξουν δημοτικά ή και ευρύτερα προβλήματα.

Ο επόμενος Δήμαρχος πρέπει να συντονίσει και ενδεχομένως να αναδιατάξει τις υπηρεσίες του Δήμου, κυρίως αυτές που σχετίζονται με υπηρεσίες που έρχονται σε άμεση επαφή με τον δημότη. π.χ. Αποκομιδή και συλλογή απορριμάτων (που συνδέεται με το τεράστιο θέμα της ανακύκλωσης και του ενδεχόμενου οφέλους που να μπορεί να προκύψει απ αυτήν-αλλά αυτό είναι ένα ιδιαίτερο θέμα) ή με το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, μια γάγγραινα που έχει κακοφορμίσει. Ειδικά σ αυτόν το τομέα, θυμάμαι μια από τις πρώτες εκδηλώσεις που έγινε στο Δ.Π.Θ. , τότε που η πόλη είχε και λιγότερα αυτοκίνητα, αλλά και λιγότερη έκταση , αναφέρθηκε  ότι για να την διασχίσει κανείς με τα πόδια από την μία άκρη στην άλλη (ένας μέσος περιπατητής) την Ξάνθη, ήθελε 22 λεπτά της ώρας. Τώρα βέβαια αυτός ο αριθμός έχει αυξηθεί, αλλά όχι υπερβολικά και όχι σε βαθμό που να είναι απαγορευτικός ο περίπατος. Είναι ακατανόητη, για μένα, η  χρήση του αυτοκινήτου σ αυτήν την πόλη. Μερικές μέρες και ώρες μπλοκάρει όλο το σύστημα. Πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος αποθάρρυνσης της κίνησης με αυτοκίνητο μέσα στην πόλη. Επαγγελματίες που πρέπει να καταλάβουν ότι αυτό θα είναι προς το συμφέρον τους και καταναλωτές, αλλά και περιπατητές, που θα νιώθουν καλύτερα και θα κάνουν τις δουλειές τους χωρίς άγχος. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία και αυτοί που δεν μπορούν να μετακινούνται εύκολα με τα πόδια, πρέπει να βρει τρόπους ο Δήμος (με μικρά λεωφορεία ίσως) να τους εξυπηρετεί. Η πόλη πρέπει να αναπνεύσει. Ο επισκέπτης ή ο άνθρωπος που έρχεται από την περιφέρεια του νομού για δουλειά απαιτεί να βρίσκει χώρο εύκολα να παρκάρει για να εξυπηρετείται.

Αλλο ένα ζήτημα είναι η αυστηρότερη επίβλεψη από τις υπηρεσίες του Δήμου των μικρών ή μεγαλύτερων πολεοδομικών παραβάσεων που έχουν γίνει ή γίνονται στις γειτονιές της Ξάνθης, όπου π.χ. πιλοτές έχουν μετατρέψει τα πεζοδρόμια σε κεκλιμένα επίπεδα, στα οποία αδύνατον να περπατήσει άνθρωπος και ειδικά ηλικιωμένος ή ακόμη να ελέγξει το παρκάρισμα αυτοκινήτων επί των πεζοδρομίων, όταν δίπλα χάσκουν κενές πιλοτές.

Πέρα λοιπόν από τα γενικότερα ζητήματα που θα έχει να αντιμετωπίσει ο νέος Δήμαρχος (έχω ξαναγράψει κάτι γι αυτά), οι μικρές αυτές (ή μεγάλες αν θέλετε) παρεμβάσεις θα ανακουφίσουν πολύ την ζωή μας και, ενδεχομένως, να αποτελέσουν και ένα δίαυλο διαπαιδαγώγησης συνδημοτών μας, που δεν δείχνουν και τόση ευαισθησία για τους συνανθρώπους τους.

Αλλά θα επανέλθω.

Σ.Σαρακενίδης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου